blog de cuina ecològica/blog de cocina ecológica

Blog per menjar bé i "sanament" amb receptes senzilles però molt saboroses. Des que a casa mengem només productes ecològics, ens hem adonat que ho trobem tot molt bó, tot i fer una cuina super senzilla i saludable, amb coccions suaus i ingredients frescos. No es només l'alimentació ecològica. Hem arribat aquí, després de preocupar-nos una miqueta per portar una alimentació més saludable, i aixó ens ha fet conèixer aliments, formes de cocció y productes que per sí sols tenen propietats per tenir en consideració. Sense complicar-nos massa, veurem que menjar sà es molt fàcil i agradable.----------------------Blog para alimentarse bien y "sanamente" con recetas sencillas pero muy sabrosas.Desde que en casa comemos solo productos ecológicos, nos hemos dado cuenta de que lo encontramos todo muy bueno, aún cocinando de una manera sencilla y saludable, con cocciones suaves e ingredientes frescos. No es solo la alimentación ecológica. Hemos llegado hasta aquí, después de preocuparnos un poco por llevar una alimentación más saludable, y ésto nos ha dado a conocer alimentos, formas de cocción y productos que por sí solos tienen propiedades que vale la pena tener en cuenta. Sin complicarnos demasiado, veremos que comer sano es muy fácil y agradable.

per començar: com funciona "aixó"

para empezar: como funciona "ésto"

dissabte, 7 de maig del 2011

Lluç al forn amb allioli


Aquest es un plat, com tots els meus, senzill però bó (bé, a mí m’agrada molt).

Amb una de les coccions que més m’agraden que es el forn.

Els ingredients que utilitzarem son (excepte el peix), com sempre, tots ecològics,


Lluç tallat a lloms (sense l’espina).
Oli d’oliva. Jo faig servir del tipus Verge extra.
Allioli.
Orenga o alfábrega.
Pebre negre.
Tomàquets (Vaig fer servir els que poso normalmente a l’amanida).
Una miqueta de sal.

Primer de tot, preescalfarem el forn uns 10 minuts a 200º.
Després, netejarem els tomàquets, els tallarem a rodanxes de mig centímetres més o menys i els posarem de base cobrint el fons d’una safata de forn. Li afegirem sal, orenga i també una miqueta d’oli i ho tindrem al forn uns altres 10 minuts.

Ho treurem i hi posarem a sobre els troços de lluç tallat a lloms, amb la banda de la pell cap avall. Li afegirem una miqueta d’oli per sobre i ho tornarem a posar al forn entre 10 i 12 minuts més.

Passat aquest temps, cobrirem el peix amb l’allioli, i ho gratinarem entre 3 i 5 minuts. Jo ho vigilaria, ja que no cal que es torri tant com el meu, jo ho deixaria una miqueta més dauradet.



I ja està llest per menjar. Tasteu-lo que està boníssim!

Bon profit!

Nota: per si teniu cap problema a l’hora de fer allioli, jo el que faig normalment, es que primer barrejo l’all, l’oli i la sal i li passo la batedora, i quan ja està tot ben barrejat, li afegeixo una clara d’ou i amb la batedora ho acabo de barrejar. Veureu que queda cuallat sense complicacions. De fet, si tinc la meva salseta d’all amb oli i sal (sempre procuro tenir-ne un potet d’aquest preparat), en poso una mica en el got de la batedora (uns dos o tres dits), li afegeixo la clara d’ou i li passo la batedora. Tot seguit veureu que comença a cuallar. I ja tenim l’all i oli!!!

2 comentaris:

  1. M'encanta :) Avui mateix ho provaré!

    ResponElimina
  2. Es molt senzill i ja veuràs que està molt bó i es molt saludable.
    Salutacions!!!

    ResponElimina