blog de cuina ecològica/blog de cocina ecológica

Blog per menjar bé i "sanament" amb receptes senzilles però molt saboroses. Des que a casa mengem només productes ecològics, ens hem adonat que ho trobem tot molt bó, tot i fer una cuina super senzilla i saludable, amb coccions suaus i ingredients frescos. No es només l'alimentació ecològica. Hem arribat aquí, després de preocupar-nos una miqueta per portar una alimentació més saludable, i aixó ens ha fet conèixer aliments, formes de cocció y productes que per sí sols tenen propietats per tenir en consideració. Sense complicar-nos massa, veurem que menjar sà es molt fàcil i agradable.----------------------Blog para alimentarse bien y "sanamente" con recetas sencillas pero muy sabrosas.Desde que en casa comemos solo productos ecológicos, nos hemos dado cuenta de que lo encontramos todo muy bueno, aún cocinando de una manera sencilla y saludable, con cocciones suaves e ingredientes frescos. No es solo la alimentación ecológica. Hemos llegado hasta aquí, después de preocuparnos un poco por llevar una alimentación más saludable, y ésto nos ha dado a conocer alimentos, formas de cocción y productos que por sí solos tienen propiedades que vale la pena tener en cuenta. Sin complicarnos demasiado, veremos que comer sano es muy fácil y agradable.

per començar: com funciona "aixó"

para empezar: como funciona "ésto"

dimarts, 17 de maig del 2011

Arròs amb poma i tamari



L’arròs bullit trobo que es un plat “comodí” molt pràctic, ja que tant aviat et serveix per una amanida d’arròs, com per afegir-hi qualsevol salseta que el transforma en un plat totalment diferent.

A mí sempre em ve de gust i es un ingredient que tampoc hem d’oblidar en la nostra dieta.

Jo, com a base, sempre li poso un grans d’all i algunes fulles de llorer i la veritat es que ja m’agrada tal qual.


També li poso una mica de sal, però no massa i quant a l’aigua, la poso a ull. Sempre s’ha dit que s’ha de posar el doble d’aigua que d’arrós, però jo no em complico massa en aquest sentit.

Com que s’ha de menjar arrós integral, i sol em costa una miqueta perque no m’acaba d’agradar massa, faig una barreja amb arrós blanc de manera que primer poso a coure l’integral, ja que es un pèl més dur i quan ja porta una estoneta, li afegeixo el blanc.


L’arrós integral el poso en el moment de posar l’aigua amb la sal, alls i llorer i quan arrenca el bull, miro com està de cuit. El deixo una estoneta més i li afegeixo l’arrós blanc.

En total, abans no poso l’arròs blanc, l’integral el tinc uns ¾ d’hora. Pero vaja, com en totes les receptes, crec que es qüestió d’anar vigilant, ja que també depèn de com ens agradi de cuit a cadascú.

Quant ja està “ben” cuit (al teu gust), ho poso en un escorredor i ja està a punt per afegir-s’hi el que es vulgui.

Si es vol treure una miqueta del midó que té, es pot esbandir un pél, però no gaire.
Amb aigua calenta si es vol conservar la temperatura, o freda si el volem per fer una amanida, per exemple.

A mí m’agrada molt afegir-hi trocets de poma i Tamari. També sol amb Tamari, està molt bé.


L’arrós ens pot servir per afegir-hi mil coses. Per exemple, tunyina, blat tendre, salsa de tomàquet, trocets de truita, pèsols, les verduretes al forn, pollastre a la planxa esmicoladet (aixó ho fà molt la meva mare. Li encanta), una salseta de xampinyons o una salseta de petxinetes amb all i julivert (aquesta es de la meva sogra).

En fí, que us podria dir, l’arrós, el facis com el facis, està boníssim!

Bon profit!

NOTA: L’arrós integral, com la majoria de productes integrals, tenen aquest nom perque son productes complets, als que no se’ls ha tret la pellofa. Es molt important, tenir present menjar aquest productes només si provenen de l’agricultura biològica, ja que en aquesta pellofa, es on s’acumulen la major part de productes químics i pesticides.
O sigui que en l’alimentació convencional, es més recomanable utilitzar un arrós blanc que no pas un arrós integral.

Aquesta informació no es oficial, ni vé avalada per cap organisme, i ara mateix no puc indicar-ne la font, pero jo la poso per si algú, igual que jo, hi creu i prefereix tenir-la present.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada